MeaHongSorn March 2005




I'M starting travel to Thailand for 15 day on March 2005 - Amazing Thailand around Sounthern, Middle and Northen Thailand. I like to see more culture and difference style. The best place is MeaHongSorn, have many village long neck and handicraft. They so friendly although English or Thai language, but firts response them smiling :)


-------MORE -------


AKU MINAT TRAVEL Edit
Jul 12, 2007, 7:09 pm
Ini Jurnal FALSAMPAh aku...ROUND THE WOrLD
Semua orang ada mimpi dan impian masing2 macam aku jugak...heheheheh minat sangat nak jalan2 seluruh dunia...tu dia! target aku...tapi sedaya mana la..nak bagi mimpi tuh jadi realiti kan ? Sorang kawan aku cakap senang aje....KAU KUMPUL DUIT BANYAK2 lepas tuh kau pergi aje la...setiap tahun ke satu negara...so dapat la...round the world sampai umur 55 tahun...kau pencen nanti mana tau tak larat nak travel dah !! ada duit tak larat nak jalan :P so..aku pun caya dia la...mula2 aku start ROUND SeMalaysia dulu..nasib baik la..newsroomTV RTM beri peluang ku buat kerja merata2 tempat di Malaysia...so boleh la..kerja sambil travel :) boleh katakan setiap negeri termasuk Sabah dan Sarawak ku jejak 2 kali :) .... Manakala Oversea pula ku start pergi border Thai dulu la..SONGKLA then ke Utara Thailand (ChiangRai) terus ke Myanmar dan Loas...tu dia..macam exited sangat kan....ku terus round kat Thailand dengan harga tambang murah bas RM 200 ku dapat pi sampai Bangkok....
Minat berjalan dan galas beg semakin merasuk ku sehingga la...ku pecah tabung simpanan masa depan konon ke Sri Lanka...wooooooo OverSea aku ke Sri Lanka...tapi bangga la...at least ku boleh pi juga negara yang dikatakan AGAMA BUDDHA sebagai AGAMA NEGARA ITU....tapi dalam otak aku...takut jugala...mana tau kat COLOMBO masih ada BOMD TAMIL ELAM...tapi aku memang best giler naik KAPAL TERBANG SRI LANKAN AIRLINES di sana seminggu pelbagai tempat ku dapat nampak kehidupan yang penuh dengan keamanan walaupun negara tidak aman..memberi satu pengajaran kepada aku....hidup di mana pun biar hati ikhlas berkawan dan ketenangan jiwa...


So menarik sangat memori aku di Sri Lanka...gambar baju merah tuh..masa ku mendaki gunung chedi Mintale....ketinggia­n dia memang aku seram..tapi tak sangka aku boleh sampai atas...ingat ke sudah pengsan atau lemah jantung...letih sampai tak tau nak cerita macam daki 3 biji gunung ada tangga beribu-ribu tangga...sapa tak caya pergi la...MINTALE :)
Setakat ini...beberapa negara ku sudah jejak adalah...AUSTRALIA, CHINA, KOREA, SINGAPORE, LAOS dan MYANMAR..
Target seterusnya...JOgjaka­rta :) Borobudur Temple dan Gunung Merapi menanti kedatangan ku :)
Sekian Jurnal Falsampah aku...---mOOn--

Comments

Popular posts from this blog

SECOND TIME ROUND THAILAND

Trip Sipadan, Sabah

SAPA Vietnam...My Vacation...Still Alive